زووم طب طب جدید

زووم کده بیماری ها و درمان

زووم طب طب جدید

زووم کده بیماری ها و درمان

احتمال بروز مشکلات فکری و حافظه در افرادی که تپش قلب نامنظمی دارند به مراتب بیشتر از سایرین است.

احتمال بروز مشکلات فکری و حافظه در افرادی که تپش قلب نامنظمی دارند به مراتب بیشتر از سایرین است.

به طور معمول، بروز مشکلات فکری و حافظه با گذشت زمان و افزایش سن کاملاً عادی است ولی تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی‌که ضربان قلبشان نامنظم است و به اصطلاح تپش قلب دارند، خیلی زودتر از حد معمول گرفتار مشکلات فکری و حافظه می شوند. در واقع می‌توان گفت که سلامت قلب مهمترین عامل در سلامت مغز است.

در آزمایش دانشگاه «آلابامای بیرمنگام» آمریکا ۱۰۰ زن و مرد بالای ۶۵ سال به مدت ۱۰ سال مورد بررسی دقیق گرفتند؛ از این افراد به طور منظم آزمایش های قلبی و مغزی صورت گرفت و تمام مدت، عملکرد حافظه آنان کنترل شد، نتایج حاکی از آن بود که افرادی که در طی این مدت مشکلات دهلیزی قلب داشتند، چهار برابر سریعتر از سایرین حافظه خود را از دست دادند.

اگر کم‌پشتی ابرو و مژه ارثی نباشد تا حد زیادی قابل درمان است

اگر کم‌پشتی ابرو و مژه ارثی نباشد تا حد زیادی قابل درمان است، بویژه اگر ناشی از بیماری داخلی، التهاب پوستی یا دستکاری بر اثر اصلاح و آرایش یا ریزش موی عادتی باشد.

به گفته دکتر داوودی، بسیاری از انواع ریزش ابرو و مژه پس از مراجعه به متخصص پوست و تشخیص درست، قابل درمان است، اما فراموش نکنید که هیچ دارو و محلول تقویت‌کننده گیاهی یا شیمیایی رشد موی ابرو نمی‌تواند بر کم‌پشتی ذاتی موی ابرو موثر باشد، بلکه فقط کم‌پشتی ناشی از دستکاری یا اصلاح زیاد را بویژه در خانم‌های میانسال درمان می کند. درباره مژه داروی موثر خاصی قابل تجویز نیست، مگر درباره طاسی منطقه‌ای در این ناحیه که داروی‌های موضعی یا تزریق کورتون با تائید پزشک متخصص برای درمان آن قابل تجویز است.