زووم طب طب جدید

زووم کده بیماری ها و درمان

زووم طب طب جدید

زووم کده بیماری ها و درمان

نوعی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

سر درد شرایطی است که همه ما در طول زندگی خود گه گاهی به دلایل مختلف آن را تجربه می کنیم و مصرف داروهای مسکن یکی از شایع‌ترین روش ها برای بهبود آن است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف دارو با معده خالی ایده خوبی نیست.

ناراحتی معده از شایع‌ترین عوارض جوانبی مصرف ایبوپروفن است. سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف ایبوپروفن به همراه غذا یا شیر را برای بیمارانی که در گذشته ناراحتی معده را به واسطه مصرف این دارو تجربه کرده اند، توصیه می کند.

ایبوپروفن همانند آسپرین و ناپروکسن، نوعی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است. این داروها می توانند آسیب جدی به دیواره داخلی معده وارد کنند.

اگرچه اعتقاد بر این است که غذا می تواند به محافظت از معده در برابر این اثرات کمک کند، اما شواهد و نتایج مطالعات در این زمینه یکدست نیستند. اگر پس از مصرف ایبوپروفن یا دیگر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ناراحتی معده خفیف را تجربه کردید، مصرف دارو با معده پر را امتحان کرده و شرایط را بررسی کنید که آیا باز هم ناراحتی شکل می گیرد یا خیر.

برای سردردهای گاه و بیگاه، دوزهای کمتر از 1,600 میلی گرم از ایبوپروفن طی دو یا سه روز با یا بدون غذا به طور کلی برای معده قابل تحمل بوده و خطر تجربه عوارض جانبی در افراد سالم کم است. اما استفاده بلند مدت از ایبوپروفن با خطر چشمگیر آسیب کلیوی و زخم ها و خونریزی معده و روده همراه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.